Altruist - utopist

petak, 27.07.2007.

Deus ludens




Eto, sve ono što sam i sam htio pisat potrefilo se u pitanjima mladih dama u komentarima:) Kako ne volim prašit po komentarima, ponovno ću okinut jedan post:) Pitanja su: Gdje se nalazi Bog, što znači biti savršen, definicija patnje? Uf, kakav ubojiti arsenal pitanja. Krenut ću redom:)

Prvo bi htio ispraviti "ima jedan svijet" i reći kako Bog ne može biti energija. Energija je niži stupanj stvorenja. Čak je i drvo viši stupanj stvorenja od energije. Najviši stupanj egzistencije je upravo osoba. Nema većeg stupnja bivstvovanja od osobe - savršeni bitak. Kako Bog ne može biti zakinutiji od svojih stvorenja, iz toga proizlazi da je Bog osoba. To ima smisla ako uzmemo način na koji Bog stvara. Bog stvara na način igre. Igru tvori zadovoljstvo i neslužnost, radnje igre ne usmjeruju se na nešto drugo, nego se traže radi sebe samih. Igra je djelatnost koja je ugodna i koja je neslužna. Prema tome Bog se igra:) On je Deus ludens - Bog igrač. Energija se ne može igrati. Igrati se može samo osoba. U ostalom, onaj dio Biblije gdje se kaže da nas je stvorio na svoju sliku, to se odnosi na dio osobnosti.

Gdje se nalazi Bog? Ja bi postavio protupitanje: gdje se nalazimo mi? Bog je bitak, on uzrokuje postojanje, analogno tome mi se nalazimo u njemu. Ako ne bi tako bilo mi ne bi postojali. Mi participiramo na njemu, a to znači da smo prožeti njime. On nije sve, ali je sve zbog njega. On nije ja, ali ja sam zbog njega. Kako on uzrokuje moje postojanje, ja da bih bio, moram biti u njemu.

Bog jest savršen, ali šta to znači? Ne imati mane? Mane su nedostatak ovoga ili onoga, Bog je punina i kao takav ima sve. Toliko je savršen da ne može postojati drugo biće koje bi bilo kao on, jer ako bi postojao drugi niti jedan ne bi mogao biti apsolutan. Postoji samo jedan apsolut, jedan Bog. On je uzrok i pokretač, ali nepokrenuti. Savršenstvo spoznajemo iz nesavršenstva, iz nas samih, zato je teško govoriti o savršenom biću. Kako bilo, savršenstvo bih definirao kao Bitak. Biti uzrok postojanja, a sam ne biti stvoren znači biti savršen.

Definicija patnje.....ovo mi je najteže......vi to ne znate, ali prošlo je već 5 minuta......7...... Patnja nije apsurd, ona je misterij, što možemo zaključiti i iz ove naše rasprave. Ja bih rekao da je patnja nužno sredstvo za uzdignuće čovjeka na novu razinu. Sredstvo spoznaje, rasta, ali i samoosude. Savršen proces obožanstvenja čovjeka. Naravno, to bi bili duhovni dosezi čovjeka kroz patnju. U fizičkom smislu patnja je on što jest, što smo svi okusili.

I za kraj, zašto uvijek ima još jedan zašto? Onog trenutka kada ugledaš razlog svojeg postojanja, tada dolazi posljednji zašto sa odgovorom. Taj zato, koji dobiješ, biti će apsolutan:) Nakon toga nema više pitanja...osim možda: mogu li dobiti još malo ovog dobrog vina:)


27.07.2007. u 15:34 • 11 Adekvatno odreagirajOtisni i pokaži župniku#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Svibanj 2010 (1)
Prosinac 2008 (1)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Kolovoz 2007 (2)
Srpanj 2007 (8)
Rujan 2006 (9)
Kolovoz 2006 (2)
Svibanj 2006 (2)
Travanj 2006 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga



Tko sam ja?

Student jedne grane humanističkih znanosti. Reći za sebe boem je pretenciozno, pa ni neću. Između ostalog veliki sam pobornik slobode, ali one u ljubavi, ne robovanju (unatoč nicku). Fotografija je, uz glazbu i riječi, moj najdraži način izražavanja. Imam velike oči kojima promatram svijet i prihvaćam život, iako se ponekad grčevito protiv njega borim. To sam ja, pun fantazija i grešaka, ali čovjekwave

Ovim putem pozivam ljude dobre volje da mi pomognu, tko zna, napraviti novi predložak za moj blog. Unaprijed hvalapjeva


Slijedi popis ljudi čija promišljanja ili uratke volim čitati i gledati redovito i sa zadovoljstvom

Moj prijatelj fotograf
Donin svijet
Athena
Fartello
Neazess




Lista za otpis
O kvazi humanitarnim akcijama (aka 060 pljačka)
O navijačima
O velikom prasku
O katoličkom ekskluzivizmu
O Zagrebu
O paradoksu fenomena Međugorje i o dječjoj vjeri
O cajkerima
O hrvatskoj koristoljubivosti
O limbu 2
O limbu 1
O anemičnom kršćanstvu današnjice
O muljanju navijača
O poštenju 2
O poštenju 1
O pravu na to da budeš budala
O dvoličnom poslodavcu
O duhovnoj tuposti
O Bogu Staroga saveza
O ženskoj izbirljivosti
O osjećajima
Sastojci ljubavi
O ispravnom tumačenju Knjige Postanka
Jad i bijeda hrvatskog novinarstva
Spoznaj sebe
Rastrojeni, a opet iz jednog
Postoji li Bog, pt.1
Postoji li Bog, pt.2
Postoji li Bog, pt.3
Postoji li Bog, pt.4 ili Tko je nalogodavac dobra
O duhovnjacima
Odobrava li Crkva smrtnu kaznu
Bog je lud!
Neka pitanja i pokušaji odgovora o Bogu
O ateistima
Smije li ogorčenje jednoga biti razlog nedosljednosti drugoga
Ima li ljudi u paklu?





DREAM THEATER lyrics


Myspace

Kaj te muči, Njofra????







NEIL YOUNG lyrics

Nova zapovijed

Zapovijed vam novu dajem:
ljubite jedni druge;
kao što sam ja ljubio vas
tako i vi ljubite jedni druge.

Isus Krist


myspace




Želite li me kontaktirati privatno??? Ok, here you go:

horvatinjos@gmail.com




Špijunka

Myspace layouts




Free Web Site Counters




Ajde, ajde, možete vi i bolje

Autor i scenarist:

Hvala što me čitate, živjeli! :)





Web Hrvatska