Altruist - utopist

srijeda, 08.08.2007.

Smije li nedosljednost jednoga biti razlog ogorčenja drugoga?



Vjernici se nalaze u nezavidnom položaju zbog činjenice što se od njih očekuje da sav zakon koji poznaje njihova vjera nose na leđima.
Kršćanstvo se temelji na moralnosti koja je kroz dvije tisuće godina dosegla nedosezivu razinu. Kršćanstvo srednjeg vijeka bacilo je čovjeka na koljena tražeći od njega da se ponizi nakon tisuća godina poganstva i da prizna grijehe; postojeće i ne postojeće. Barok je toliko stao deificirati Krista da se prosječni vjernik više nije usudio uzdići pogled na križ, a crkvenjaci su se kroz sve te godine toliko odalečili od puka da su postali paradigme svetosti. Sve to i još sto drugih stvari kreiralo je svjetonazor kojem se nisu otrgli ni bezbošci, agnostici i ostali.
Nakon svega, danas baštinimo svijest koja nam govori da kršćanin mora doslovce živjeti svaki zarez nauka koji pišu grešni ljudi; ne čini li to, on je licemjer, njegova vjera je loša, njegov Bog ne postoji. Naravno, takvi napadi se najčešće čuju od ljudi koji nisu pripadnici crkve i koji nemaju knjigu zakona koju im je netko predložio, već svoj moralni život ravnaju prema vlastitom svjetonazoru i vrednotama. Pitam se nije li licemjerno od drugoga očekivati da živi prema nedosezivim zakonima, taman on sam to odabrao, a sam živjeti prema mjerilima koja sam određuje prema vlastitim nahođenjima? Time taj čovjek poručuje da onaj koji živi prema nekim pisanim pravilima nema pravo na svoje samonahođenje, a sebi to dozvoljava i svojata.
Smatram da čovjek koji živi kao kršćanin ima apsolutno i neporecivo pravo da bude lihvar, đubre, govno, stoka a da radi toga ne bude diskreditirana njegova crkva, vjera i na kraju Bog. Svaki je čovjek odgovoran za svoja djela i ako bi vjersko opredijeljenje činilo čovjeka dobrim tada bi to značilo da se samo vjernici spašavaju, a kako to nije istina, svaki vjernik ima pravo da bude zao a da radi toga ne budu dovedeni u pitanje njegova vjera, crkva i Bog.
Prema ovome mogu zaključiti da svaki napad na vjeru, crkvu i Boga iz ove perspektive je obojen osobnom netrpeljivošću prema istome. Naime, isto bi bilo kao da ja popljujem vjeru u spasenje nekog istočnjaka kao ne vjerodostojnu zato što je ubio tri mrava i pet crva; jer prema njihovom vjerovanju takav se ne može spasiti. Nadalje, kao kad bi mladi ornitolog rekao da ptice ne lete samo zato jer je vidio pingvina. Ili reći da topovska kugla ne leti, samo zato jer je barun Minhauzen lagao da je letio na njoj.
Ovim postom sam htio primjetiti nezrelost i površnost onih ljudi koji svoju nevjeru pravdaju tuđim grijehom. Čovjek koji teži istini nikada neće tuđi grijeh koristiti kao svoj alibi. Možda se neće složiti sa interpretacijom ove ili one religije, ali svakako neće svoje različito mišljenje graditi na tuđim ramenima.
Htio sam reći kako kršćanska povijest ima svoje felere i greške. Kriva slika je najviše krivnja same crkve, ali u ostalom nije li i Krist rekao „ako sol obljutavi čime će se ona posoliti?“ Nedostižni vrhunci itekako mogu biti poruka svijetu, jer duhovnih alpinista je bilo i biti će ih, i sami vrhunci su poruka taman ih nitko ne osvojio, a oni kojima taj vrhunac ne govori pa makar najmanju poruku, takvi bi se trebali upitati najstariju misao: Tako sam ja?

08.08.2007. u 14:15 • 3 Adekvatno odreagirajOtisni i pokaži župniku#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< kolovoz, 2007 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Svibanj 2010 (1)
Prosinac 2008 (1)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Kolovoz 2007 (2)
Srpanj 2007 (8)
Rujan 2006 (9)
Kolovoz 2006 (2)
Svibanj 2006 (2)
Travanj 2006 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga



Tko sam ja?

Student jedne grane humanističkih znanosti. Reći za sebe boem je pretenciozno, pa ni neću. Između ostalog veliki sam pobornik slobode, ali one u ljubavi, ne robovanju (unatoč nicku). Fotografija je, uz glazbu i riječi, moj najdraži način izražavanja. Imam velike oči kojima promatram svijet i prihvaćam život, iako se ponekad grčevito protiv njega borim. To sam ja, pun fantazija i grešaka, ali čovjekwave

Ovim putem pozivam ljude dobre volje da mi pomognu, tko zna, napraviti novi predložak za moj blog. Unaprijed hvalapjeva


Slijedi popis ljudi čija promišljanja ili uratke volim čitati i gledati redovito i sa zadovoljstvom

Moj prijatelj fotograf
Donin svijet
Athena
Fartello
Neazess




Lista za otpis
O kvazi humanitarnim akcijama (aka 060 pljačka)
O navijačima
O velikom prasku
O katoličkom ekskluzivizmu
O Zagrebu
O paradoksu fenomena Međugorje i o dječjoj vjeri
O cajkerima
O hrvatskoj koristoljubivosti
O limbu 2
O limbu 1
O anemičnom kršćanstvu današnjice
O muljanju navijača
O poštenju 2
O poštenju 1
O pravu na to da budeš budala
O dvoličnom poslodavcu
O duhovnoj tuposti
O Bogu Staroga saveza
O ženskoj izbirljivosti
O osjećajima
Sastojci ljubavi
O ispravnom tumačenju Knjige Postanka
Jad i bijeda hrvatskog novinarstva
Spoznaj sebe
Rastrojeni, a opet iz jednog
Postoji li Bog, pt.1
Postoji li Bog, pt.2
Postoji li Bog, pt.3
Postoji li Bog, pt.4 ili Tko je nalogodavac dobra
O duhovnjacima
Odobrava li Crkva smrtnu kaznu
Bog je lud!
Neka pitanja i pokušaji odgovora o Bogu
O ateistima
Smije li ogorčenje jednoga biti razlog nedosljednosti drugoga
Ima li ljudi u paklu?





DREAM THEATER lyrics


Myspace

Kaj te muči, Njofra????







NEIL YOUNG lyrics

Nova zapovijed

Zapovijed vam novu dajem:
ljubite jedni druge;
kao što sam ja ljubio vas
tako i vi ljubite jedni druge.

Isus Krist


myspace




Želite li me kontaktirati privatno??? Ok, here you go:

horvatinjos@gmail.com




Špijunka

Myspace layouts




Free Web Site Counters




Ajde, ajde, možete vi i bolje

Autor i scenarist:

Hvala što me čitate, živjeli! :)





Web Hrvatska