Altruist - utopist

nedjelja, 10.02.2008.

Prstovet poštenja II


Da, dugo se nisam javljao, ali jednostavno me napustila inspiracija (vjerojatno pod pritiskom nadolazećih ispita). Već sam izgubio filing za tu temu, no nema veze, probat ću nastavit.
Što sam u biti htio reći. Upravo se Dona dotakla teme koju sam ja htio malo protamburat: žena, doktorica koja je našla novčanik sa par tisuća eura. Htio sam prokomentirat kako nije ispravno postupila što je izašla u medije sa tom pričom. Smatram da, unatoč tome što je napravila iznimno plemenitu stvar vrativši novce, čovjek ne smije kao motiv za dobro djelo imati želju za zahvalom ili, što je Ana navela, strah od nelagodnog osjećaja grižnje savjesti. Ne znam kojim je poticajima bila tjerana kada je osjećala potrebu javiti se medijima i tražiti "barem jedno hvala"? Ne stavljam ovdje ženu na optuženičku klupu, pokušavam zaključiti kako nije ispravno temeljiti ispravno djelovanje na želji za zahvalnošću, jer tada se anonimno dobro djelo može zaboravit, a to bi trebao biti temelj svakog života - anonimno dobro djelovanje. Drugo, činiti dobro djelo zbog straha od nelagode grižnje savjesti također ne smije biti pogonsko gorivo za djelovanje, tada u slučaju izostanka straha od grižnje, koji može biti uzrokovan stresom, brzopletošću, previdom ili potiskivanjem, izostaje i dobro djelo.
Dobro djelovanje mora biti pokretano čovjekovom slobodnom voljom, biti neuvjetovano strahom ili željom. Dobro djelovanje mora biti bliže razumskom nego instinktivnom. Razumskim postizanjem dobra čovjek postaje gospodar dobra i zla, gospodar svoje slobode, uvjetno rečeno, i kao onaj koji teži slobodi činiti više dobro - manje zlo.
Dobro djelo žene sa početka posta ne želim uopće dovodit u pitanje, dobro djelo je dobro kakvim god poticajima bilo pokretano, ali ako želimo dublje zaroniti u otajstvo dobrote moramo proniknuti u dublji smisao dobra od puke samozadovoljštine. Uz želju da budete dobri pozdravljam vas uz isprike na ne pisanjucry

10.02.2008. u 13:08 • 6 Adekvatno odreagirajOtisni i pokaži župniku#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Svibanj 2010 (1)
Prosinac 2008 (1)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Kolovoz 2007 (2)
Srpanj 2007 (8)
Rujan 2006 (9)
Kolovoz 2006 (2)
Svibanj 2006 (2)
Travanj 2006 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga



Tko sam ja?

Student jedne grane humanističkih znanosti. Reći za sebe boem je pretenciozno, pa ni neću. Između ostalog veliki sam pobornik slobode, ali one u ljubavi, ne robovanju (unatoč nicku). Fotografija je, uz glazbu i riječi, moj najdraži način izražavanja. Imam velike oči kojima promatram svijet i prihvaćam život, iako se ponekad grčevito protiv njega borim. To sam ja, pun fantazija i grešaka, ali čovjekwave

Ovim putem pozivam ljude dobre volje da mi pomognu, tko zna, napraviti novi predložak za moj blog. Unaprijed hvalapjeva


Slijedi popis ljudi čija promišljanja ili uratke volim čitati i gledati redovito i sa zadovoljstvom

Moj prijatelj fotograf
Donin svijet
Athena
Fartello
Neazess




Lista za otpis
O kvazi humanitarnim akcijama (aka 060 pljačka)
O navijačima
O velikom prasku
O katoličkom ekskluzivizmu
O Zagrebu
O paradoksu fenomena Međugorje i o dječjoj vjeri
O cajkerima
O hrvatskoj koristoljubivosti
O limbu 2
O limbu 1
O anemičnom kršćanstvu današnjice
O muljanju navijača
O poštenju 2
O poštenju 1
O pravu na to da budeš budala
O dvoličnom poslodavcu
O duhovnoj tuposti
O Bogu Staroga saveza
O ženskoj izbirljivosti
O osjećajima
Sastojci ljubavi
O ispravnom tumačenju Knjige Postanka
Jad i bijeda hrvatskog novinarstva
Spoznaj sebe
Rastrojeni, a opet iz jednog
Postoji li Bog, pt.1
Postoji li Bog, pt.2
Postoji li Bog, pt.3
Postoji li Bog, pt.4 ili Tko je nalogodavac dobra
O duhovnjacima
Odobrava li Crkva smrtnu kaznu
Bog je lud!
Neka pitanja i pokušaji odgovora o Bogu
O ateistima
Smije li ogorčenje jednoga biti razlog nedosljednosti drugoga
Ima li ljudi u paklu?





DREAM THEATER lyrics


Myspace

Kaj te muči, Njofra????







NEIL YOUNG lyrics

Nova zapovijed

Zapovijed vam novu dajem:
ljubite jedni druge;
kao što sam ja ljubio vas
tako i vi ljubite jedni druge.

Isus Krist


myspace




Želite li me kontaktirati privatno??? Ok, here you go:

horvatinjos@gmail.com




Špijunka

Myspace layouts




Free Web Site Counters




Ajde, ajde, možete vi i bolje

Autor i scenarist:

Hvala što me čitate, živjeli! :)





Web Hrvatska